קשה לערוך או לקרוא את הגהה של מאמר שבדיוק סיימתם לכתוב – זה עדיין מוכר, ואתה נוטה לדלג על הרבה שגיאות. נקו את ראשכם ממה שכתבתם ע"י טיול נחמד בחוף הים, כדי שתוכל להציץ בו מחדש ולראות מה באמת חסר בו.

> קראו אודות הגהה לעבודות אקדמיות בקישור http://www.iedit.co.il/doctorat-editing

5 כללים להגהה לשונית של טקסטים אקדמיים

 

 

האם ביצעתם כל מה שהמשימה דורשת? האם הטענות שאתהם מעלים מדויקות? אם נדרש לעשות זאת, האם המאמר שלכם מעניין? האם הוויכוח הושלם? האם כל הטענות שלכם עקביות? האם תמכתם בכל נקודה בראיות נאותות? הגהה לשונית יכולה לחדד את העבודה שלכם לקריאה נעימה.

 

 

האם יש למאמר שלך מבוא ומסקנה הולמים? האם התזה שלכם מוצגת בבירור בהקדמה? האם ברור כיצד כל פסקה בגוף העיתון או המאמר שלכם קשורה לתזה שלך? אחת הדרכים לבדוק את מבנה הנייר, היא ליצור מתווה הפוך של הנייר לאחר שכתבתם את הטיוטה הראשונה.

 

 

האם לכל פסקה יש משפט נושא ברור? האם כל פסקה נצמדת לרעיון אחד עיקרי? האם ישנם משפטים זרים או חסרים באחת מהפסקאות שלכם? גם כאן, הגהה לשונית היא חשובה מאוד לצורך קידום העבודות שלכם, קראו בהרחבה באתר.

 

 

האם הגדרת מונחים חשובים שעשויים להיות לא ברורים לקוראים שלכם? האם המשמעות של כל משפט ברורה? (אחת הדרכים לענות על שאלה זו היא לקרוא את העיתון משפט אחד בכל פעם, ולבדוק פגמים החייבים שינוי).

 

 

האם השתמשת בטון מתאים ובסגנון קריא ומתאים לקהל לקוחותיכם? בדיוק בשביל זה ההגהה באה לעשות לכם סדר ולהפוך את העבודה שלכם להרבה יותר מקצועית ממה שחשבת לניתן להוציא ממנה.