מאחורי הקלעים של מוקדי מכירות

כולנו מכירים את שיחות הטלפון האלו, כאשר רואים פתאום מספר לא מוכר ותוהים לעצמכם האם מדובר על עוד שיחת ספאם? אך רובנו לא חשבנו על מה עומד מאחורי השיחות האלו, מי עומד מהצד השני של השפופרת וכיצד בדיוק מתנהל מוקד המכירות הזה. כמובן שכל ההתנהלות של מאחורי הקלעים של מוקדי מכירות אינה כוללת רק עשרות אנשים שיושבים צמוד לטלפון ומנהל מוקד שמסתובב ביניהם. למעשה התפקיד של מנהל המוקד הרבה יותר מסובך, היות והוא צריך לגרום לשיפור מערך מכירות המתבטא מצד אחד לבקר את שיחות הטלפון של הנציגים ומצד שני לעבור על דוחות, לבדוק את הסטטיסטיקה ולשבור את הראש כיצד הוא יצליח לעמוד ביעדים. לכן יש צורך בתוכנית פעולה מאוד ברורה ומאוד אפקטיבית, על מנת לאפשר למוקד להתנהל בצורה מוצלחת ופרודוקטיבית.

מאחורי הקלעים של מוקדי מכירות – כל הדברים שמעולם לא סיפרו לכם

כמובן שהמטרה של מוקד המכירות היא למכור, כמה שיותר- יותר טוב! המטרה היא להגדיל את האפקטיביות של המוקד, להפוך כל שיחה לשיחת מכירה ולהבטיח כי כל נציג עושה את המקסימום שהוא יכול במטרה להגדיל את הרווחיות של המוקד. לכל מוקד יש כמובן את שיטות העבודה שלו, אך בדרך כלל מדובר על יעדים שונים שיש לעמוד בהם. ישנו יעד כללי של כל המוקד, אשר מתחלק ליעדים קטנים יותר שמתייחסים לכל נציג באופן אישי. על מנת לאפשר לנציג להגיע ליעדים האלו, יש צורך להגדיר אותם באופן סובייקטיבי בהתאם ליכולות המכירה של הנציג. בצורה כזו, כל נציג ידע בכל רגע נתון היכן הוא עומד ביחס ליעדים שלו, ויצליח לשפר את כמות המכירות עד להגעה ליעד. רוב המוקדים מתבססים על סטטיסטיקות שונות, כדי לגלות מתי הימים והשעות החזקים ביותר של המוקד, ובהתאם לכך מסדרים את לוח המשמרות של העובדים. המטרה היא כמובן לתגבר משמרות עמוסות ולהוריד את כמות העובדים במשמרות החלשות יותר.

לסיכום, מאחורי הקלעים של מוקדי מכירות כוללים הרבה יותר מאשר נציגים שיושבים בקוביות וצמודים לטלפון. מוקד מכירות מוצלח יתנהל כל הזמן בהתאם לתוכנית עבודה קבועה מראש, הוא יתבסס על סטטיסטיקות שונות ועמידה ביעדים.

קראו גם על: שינוי בייעוץ ארגוני

אהבתם את המאמר?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם