כדאיות ביצוע תיאום מס בגין חל"ת

המאמר באדיבות החזרי מס TAXREF

אם אתם בחל"ת בעקבות משבר הקורונה ועבדתם ביותר מעבודה אחת ככל הנראה שביצעתם או שאתם נדרשים לבצע תיאום מס – כדי שלא יורידו לכם שיעור מס גבוה מהעבודה השנייה. אם למשל אתם עובדים במקום אחד ומרוויחים 3,000 ₪ בחודש ובמקום הנוסף אתם מרווחים 2,000 ₪ בחודש, לשם הדוגמא, ולא ביצעם תיאום מס הרי שממקום העבודה הנוסף יורידו לכם סביבות ה-50% מס! 

כדי להימנע מסיטואציה כזו עושים תיאום מס

אם הוצאתם לחל"ת מהעבודות שלכם אתם לא צריכים לעשות תיאום מס שוב עבור הביטוח הלאומי. ההקלה שנתן הביטוח הלאומי היא שהוא יכבד את אישור תיאום המס שמיועד למעסיק בעת חישוב דמי האבטלה. זאת אומרת שלא ינכו לכם מדמי האבטלה את שיעור  המס הגבוה. 

מדובר בהקלה שהיא חלק משורה של הקלות שונות לאור משבר הקורונה, על מנת להביא את אוכלוסיית השכירים להתמודדות פשוטה וקלה יותר בענייני הבירוקרטיה. 

יש נסיבות נוספות שמזכות בתיאום מס והן כאשר יש למשל נקודות זיכוי לנצל, או פטורים שונים. 

אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להתמודד עם הבירוקרטיה ביחס למקרה הספציפי שלכם לגבי תיאום מס תוכלו להיעזר ברואה חשבון שיסייע לכם ויטפל עבורכם בנושא מול הביטוח הלאומי. 

משבר הקורונה מביא שכירים ועצמאיים להתמודדות עם מורכבויות בירוקרטיות ועם סיטואציות שאינן שגרתיות. חשוב להבין שהדברים בהחלט ניתנים לטיפול – רק חשוב לעשות זאת עם איש מקצוע בעל ניסיון. רואה חשבון בעל ניסיון יוכל לסייע לכם בהתמודדות מול הביטוח הלאומי ודמי האבטלה בצורה קלה ופשוטה, לחסוך לכם זמן ולאפשר לכם להתרכז בדברים שבאמת חשובים לכם. אל תהססו לפנות לסיוע ולליווי של רואה חשבון כדי למצות את הזכויות שלכם. 

אהבתם את המאמר?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם