איך ניתן להמנע מנחירות בלילה?

המאמר באדיבות נשימה בריאה

אם גם אתם סובלים מהתופעה של נחירות בלילה, חשוב שתדעו שאתם ממש לא לבדכם.

וכדי להעביר את הנקודה הזאת בצורה מוחשית, קחו בחשבון את הנתון הבא: כמעט חמישים אחוז מסך כל האוכלוסייה של ארצות הברית סובלים מנחירות – כמעט אחד מכל שני אנשים!

אין כל צל של ספק כי מדובר בתופעה נפוצה להפליא, אשר פוגעת הן באדם הנוחר וכמובן שפעמים רבות גם באנשים שלצידם הוא ישן – ושהנחירות שלו ככל הנראה פוגעות פגיעה ישירה באיכות החיים שלהם.

אך למרות שמדובר על תופעה נפוצה כל כך, חשוב גם שתדעו שאתם לא חייבים לקבל נחירות בתור גזירה משמיים – מפני שיש קשת רחבה ומגוונת של דברים שתוכלו לעשות על מנת להימנע מנחירות בלילה.

מספר טיפים שימושיים אשר יעזרו לכם להימנע מנחירות בלילה

  • תפחיתו מהמשקל שלכם – יש קשר מובהק בין עודף משקל לבין נחירות בלילה, לכן יהיה זה רק הגיוני שאם תפחיתו מספר קילוגרמים מהמשקל העודף שלכם, אתם תצמצמו את הנחירות שלכם במידה ניכרת. ואולי אפילו תיפטרו מהן בצורה מוחלטת, אחת ולתמיד. 
  • תישנו על הצד – כאשר אדם משנה את תנוחת השינה שלו, ועובר ממצב של שינה על הגב למצב של שינה על צד גופו. הסיבה לכך היא מפני שכאשר אדם ישן על הגב שלו, הלשון עוברת לחלק האחורי של הגרון, מה שחוסם באופן חלקי את זרימת האוויר דרך הגרון. פעמים רבות על מנת להפסיק לנחור בלילה, לא צריך לעשות הרבה מעבר לשינוי התנוחה שבה אתם ישנים.
  • תזקפו את הראש – הרמת הראש שלכם בזמן השינה, בין אם באמצעות הרמת החלק הצפוני של המיטה ובין אם באמצעות הנחת כרית נוספת מתחת לראש, תסייע לכם להפחית נחירות.