לקוח סמוי הוא הדרך לדעת באמת מה קורה אצלך בעסק

לקוח סמוי הוא הדרך לדעת באמת מה קורה אצלך בעסק

אם אתם רוצים לדעת מה קורה בחנות שלכם, בבית הקפה או במסעדה, בארגון שלכם, במשרד, ואף בחלל הייצור – חשוב שתדעו כי באמצעות סקרים, וביצוע סקר ובחינה על ידי לקוח סמוי-  אפשר לדעת מה קורה בבית העסק, באמת. מי צריך לקוח סמוי? המשיכו לקרוא!

אבל מה זה בכלל לקוח סמוי?

לקוח זה הוא לא באמת לקוח, אלא שמדובר בסוקר מטעם חברות סקרים מקצועיות, אשר מגיע בדמות של לקוח מן המניין, וזאת כדי להכיר מקרוב את ההתנהלות בבית העסק. הלקוח הסמוי, תפקידו לסקור את מה שקורה במרחב העבודה, לסקור את השירות שניתן לו, את ניסיונות המכירה של המוכרים, את הסדר בבית העסק ובכלל – את ההתנהלות של העובדים במקום.

בכך, מי שאחראי על בית עסק של תכנון אורבני למשל, יוכל לקבל תמונה רחבה ופרטנית אודות ההתנהלות של העובדים במקום, ובכך יוכל להסיק מסקנות ולדעת כיצד לשפר את השירות ומי מנותני השירות עושה עבודה מעולה, ומי פחות.

כיצד מתנהלת עבדותו של לקוח סמוי?

כדי להכיר את מהלך העבודה של לקוח כזה, חשוב בתחילה להבין את הדרך בה פועל הלקוח הסמוי. הלקוח בשלב הראשון, מגיע אל המרחב בה החנות, המשרד, המפעל או כל עסק אחר נמצא.

חשוב לדעת כי בשלב זה, הלקוח הסמוי אינו נכנס אל המרחב העסקי, אלא שהוא סוקר אותו מבחוץ וממלא דוח אודות נראות המקום, התנהגות העובדים, הצלילים שמופקים ממקום העבודה ושאר אלמנטים בולטים. לאחר שהלקוח הסמוי ממלא את הדוח אודות החלק החיצוני של העסק, הוא ממשיך ונכנס למקום.

בשלב השני יבדוק הלקוח האם פונים איליו, כיצד נעשית הפנייה על ידי נציגי השירות ומהו היחס הכללי במקום. גם על התנהלות זאת יצטרך הלקוח הסמוי לדווח. בשלבים האחרונים הוא כותב בדוח מה כל אחד מהעובדים עשה כאשר הוא הסתובב במקום, וכיצד נסגרה או לא נסגרה, העסקה.

בכך יכול בעל העסק להבין מה מתרחש במקום העבודה שהוא מנהל, לדעת האם העובדים יעילים ומכאן להסיק מסקנות נכונות ואף לפעול בצורה מסוימת – כדי לשפר את השירות ואת המכירות במקום.