4 טיפים למיתוג נכון לעסק שלכם

הקמת עסק היא צעד גדול בהתפתחות ובהתקדמות האישית של בעלי העסק. בין אם מדובר בהקמת עסק מתוך חלום או מתוך עניי עסקי כזה או אחר, ישנם לא מעט משתים שצריך לקחת בחשבון ואחד מהם הוא המיתוג של העסק. ידוע כיום שהמיתוג הוא לא נושא שכדאי "לחפף" ולהקל בו ראש. אם רוצים שהעסק יצליח יש לתת את מלוא תשומת הלב לבחירה נכונה של המיתוג שלו.

מהו בעצם המיתוג?

המיתוג הוא האלמנט החזותי שמייצג את העסק בכל מקום בו הוא נמצא, בין אם הוא פיזי (בחנות פיזית, בשלט, בלייר וכו') או דיגיטלי (באתר, בדף הפייסבוק, באנרים וכו'). אותו אלמנט חזותי מסייע בזיהוי העסק המסוים בקרב קהל היעד שלו, ומייצר זכירות וקרבה שלהם הם המותג שלכם. המראה החזותי של כל אחד מהאלמנטים של המיתוג יהיה קו אחד של עיצוב – אותם צבעים, אותם פונטים, אותה "אווירה" שמייצג מיתוג.

הנה כמה טיפים למיתוג נכון של העסק שלכם:

  1. שתפו פעולה עם המעצבים – מצאתם חברה המתמחה במיתוג עסקים? מעולה. ועכשיו, הכינו את שיעורי הבית, ופרטו לחברה בדיוק מהם הערכים של העסק שלכם? מה הם היתרונות של העסק שלכם? מה מייחד את העסק שלכם? מי הם המתחרים שלכם? לא יזיק גם להוסיף דוגמאות ללוגואים שאהבתם, כך המעצב יוכל להבין מהם הכיוונים שאהבתם ולקחת מהם השראה עבור המיתוג שלכם.
  2. חשבו על קהל היעד שלכם – נסו להעמיק ולחשוב מה מדבר לקהל היעד שלכם. תחילה, מקדו את המותג שלכם לקהל יעד מסוים. אפיינו את הקהל – גיל, תחומי עניין, שלב בחיים, שאיפות, תכונות אופי, עיסוק ועוד. לאחר שאפיינתם את קהל היעד, חשבו מה אותם אנשים היו אוהבים, מה מדבר אליהם, מה "יקנה" אותם? מה יגרום להם לחייך? מה יגרום להם לקנות? כל אלו יסייעו להם להבין איך גם המיתוג שלכם צריך להיראות.
  3. דמיינו את הלוגו שלכם – עוד לפני שתיגשו למעצב, נסו לדמיין כיצד יראה הלוגו שלכם. האם תרצו שיופיע סמל מסוים? מהם הצבעים שיופיעו בלוגו? איזה סלוגן יכול להתאים? כל אלו שאלות שאם יהיו לכם עליהם תשובות, תוכלו לחסוך זמן יקר והמון פינג-פונג עם המעצב, שיכול לגרום לכם לייאוש ואכזבה. תהליך של עיצוב לוגו יכול להיות מאוד פשוט אם "מפרקים" אותו לחלקים ומאפיינים את הלוגו עוד לפני תחילת העבודה.
  4. בצעו השוואת מחירים והשוואת תיקי עבודות – כמו שכשאתם רוצים לקנות מקרר או טלפון נייד חדש אתם מבצעים השוואת מחירים, ובדיקת מאפייני המוצר כך חשוב לעשות גם במיתוג. בדקו כמה חברות מיתוג והתמקדו בשני דברים חשובים: המחיר והאיכות. את האיכות תוכלו לבחון באמצעות תיק העבודות של אותה חברה. ואם יש גם המלצות מעסקים אחרים, הם יוכלו לתת אינדיקציה כלשהי גם על השירות שניתן, שגם הוא לא פחות חשוב.

אהבתם את המאמר?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מכנסי עבודה

מכנסי עבודה

ניתן למצוא מכנסי עבודה במבחר גדול של גזרות, מסוגי בד שונים ובמגוון סגנונות וצבעים. הסיבה לכך פשוטה מאוד – כדי שניתן יהיה לענות על הצורך

קרא עוד »