מהר – לאן אתה יכול ללכת כדי לרקוד כמו רקדנית בטן, לבנות כוח כמו מרים משקולות ולזנק כמו כדורסלן? אם אתה שייך למכון כושר מודרני טיפוסי, אתה כבר יודע את התשובה. שיעורי כושר קבוצתיים נכנסו לעידן חדש, והאפשרויות שהם מציעים עולות על אירובי פשוט.

אחד השינויים הגדולים ביותר בכושר קבוצתי הוא מגוון השיעורים המוצעים. שיעורים אלה נועדו לכסות מגוון תחומי כושר ורמות, וחלקם אף מוקדשים אך ורק לקבוצות שרירים ספציפיות, קראו בהרחבה.

שיעורי ריקוד

אם המחשבה להרים משקולות או לגמוע קילומטרים על הליכון מרחיקה אתכם מחדר הכושר, אתם עשויים להיות מועמדים לכמה משיעורי אירובי הריקודים שממלאים את לוחות השנה של מועדון הכושר. מריקוד זומבה לטנגו, מגוון הסגנונות נראה אינסופי.

הם שווים את זמנכם, אומרים מומחים. ניתן להגיע לרמת האינטנסיביות הדרושה בשיעורים אלה וזה אימון טוב, שיעורים מבוססי ריקוד מאלצים אותך להזיז את גופך בדרכים שכנראה לא היית באימון מסורתי יותר.

בין הסגנונות הנפוצים בשנים האחרונות היה זומבה(ראו באתר זה), חוג ריקודים בהשראה לטינית שלוקח אלמנטים של ריקודים מסורתיים, כמו סלסה ומרנגה, ומשלב אותם לקצב מהיר. הרעיון הוא להעלות את הדופק ולעבור למוזיקה במקום להתמקד בתנועות שחוזרות על עצמן.

שיעורי ריקודי בטן, בינתיים הביאו כשרון מזרח תיכוני לעולם הכושר הקבוצתי ויכולים לכם לשכוח שאתם בחדר הכושר. ניתן להשיג שיעורי ריקודי בטן במספר מפתיע של וריאציות, שחלקן כוללות אבזרים וקטעי ריקוד חזקים. הם מתאימים לאנשים בכל רמות הכושר ומספקים אימוני בטן מלאים בנוסף לאימוני לב וכלי דם.

שיעורי אימוני כוח

רבים משיעורי אימוני הכוח של ימינו מקבלים את הטריקים שלהם "היישר מהעולם הצבאי". שיעורים אלה משלבים לעתים קרובות מעט לב-ריאה עם אימון כוח גוף מלא. לשיעורי אימוני כוח יש יתרון על פני אימוני משקולות מכיוון שאנשים רבים נוגעים בקבוצות שרירים עיקריות בלבד אם הם דבקים במכשירים שלהם.

סוג אחד של שיעורי אימוני כוח הוא אימון גוף מלא. שיעורים אלה פחות רלוונטים מבחינת תרגילים ספציפיים לשרירים ספיציפיים, אך כמעט תמיד הם מקיימים את שמם. המדריכים משלבים לרוב אימוני משקולות – משקולות חופשיות והרבה סקוואטים – עם מעט סיבולת לב ריאה. צפו לאימוני כוח קשוחים שיעניקו לכם שרירים חזקים יותר ומאושרים יותר.