אמנם לבעלי חיים, על פי רוב יש נטייה ללכת אחרי חוש הריח, אבל כיצורים מפותחים גם בנו, בתת מודע איפשהו, יש מקום של כבוד לריח. מחקרים מראים שריחות מסוימים גורמים לגירוי שגורם לנו לפעול בצורה שונה, להגיב אחרת, עד כדי כך יש משמעות לריח, כן. 

בעולם הביזנס שמעו על הדבר הזה ועד מהרה, עסקים רבים החלו קונים מפיצי ריח על בסיס שמן לטובת קידום מכירות ומיתוג? האם זו לא שטות? למעשה, החוקרים בדקו את זה ויש תשובות ברורות, המשיכו לקרוא כדי לדעת.

סגולת הריח בביזנס:

האם ריח טוב יכול להשפיע על החלטות רכישה של צרכן? קשה להגיד. אנשים קונים מוצרים שהם רוצים או שהם צריכים, אז נכון, הקנייה היא על פי רוב רגשית ולא רציונלית, אבל עדיין, מה כבר הריח יכול לעזור?

אז הנה האמת על הריח. מפיצי ריח לעסק  לא יקדמו לכם את המכירות ואפילו אם קניתם סטוק שלם, לא כדאי לפטר את אנשי המכירות, באחריות. 

מה כן הריח הטוב יכול לעשות? ידוע שבכל מכירה יש התנגדות טבעית ללקוחות. מעמד מכירה מלווה במתח בין שני הצדדים. הלקוח הוא תמיד בעמדת החושש, המתמהמה, מפחד שבאים לעבוד עליו, אנחנו יכולים להודות בפה מלא שהיום זה לא סתם. ישנם הרבה שקרים שם בחוץ ואנשים שבעו מהם. 

אנשים מחפשים היום יותר מהכל, אמינות. מישהו אמיתי לסמוך עליו, להאמין בו ולקנות רק אצלו תמיד וגם להמליץ עליו לכל המשפחה. 

הריח משרה אווירה נעימה בחנות שמורידה את מפלס הלחץ אצל הלקוח במעמד הקנייה. כשהוא רגוע ומיושב בדעתו הוא סומך על שיקול הדעת שהוא הפעיל כשהחליט לרכוש את המוצר, הוא לא צריך חיזוקים חיצוניים ואוטומט הוא הופך ללקוח שלכם.