תוכנית אימון לאיש הברזל כוללת סוגים שונים של אימונים ואת מקצתם אפשר לבצע מהבית, ללא צורך ביציאה החוצה.

איך להתאמן לתחרות איש ברזל

מי שמתכוון לצאת לאחת מהתחרויות של איש הברזל כמו אורבן, ספרינט, אולימפי חצי איש הברזל או איש הברזל המלא, חייב להיערך כראוי מבחינה מנטלית ופיזית. להתאמן לתחרות איש ברזל כולל תמיכה מנטלית של המאמן וכל המשתתפים. כולם יחד חדורי מטרה ומבצעים את כל ההכנות המנטליות הכרה במציאות, הבנה הדרגתית של עוצמת התחזקות. בכל שיחה או מפגש ביתיים של כל המתאמנים הם מקבלים את כל הטיפים המקצועיים, כדי שהם יצליחו להגיע ליעד ללא מכשולים. 

כל הנושא המנטלי מוסבר להם בהדרגתיות ולכן הם גם מפנימים זאת באיטיות ותוך כמה שבועות של שיחות, הם מוכנים לכך נפשית באופן המיטבי. הם מבינים שיהיה עליהם לבצע מסלול מורכב שאורכו היא בין 17-8 שעות בהתאם לקצב הספורטיבי האישי

שיפור הכושר האישי לקראת תחרות איש ברזל 

במקביל לכל ההכנות, אפשר להתאמן בבית על מכשירי כושר המדמים הליכה, אחרים המדמים רכיבה על אופנים. שחייה אפשרית למי שיש בריכה בחצר הבית או לחלופין ביישוב וכך הוא משלים את האימונים כולם בהתאם לזמן הנדרש לכל אחד מענפי ספורט לקראת תחרות איש ברזל.

בשלב שני יתחילו האימונים מחוץ לבית והם יתחילו 40-16 שבועות לפני מועד התחרות עצמה. בכל החודשים הללו הסיבולת האישית ודרגת המאמץ יעלו בהדרגה לצורך שיפור תמידי של הכושר האישי. בכל שבוע יוקדשו לאימון הפיזי בין 17-12 שעות אימון בהתאם לכושרו של המתאמן. החדשים יתחילו עם 12 שעות לימוד והוותיקים יבצעו כמות גדולה יותר, על פי החלטת המאמן המקצועי.

אולי יעניין אותך גם אימון לחצי איש ברזל