ארגונים ועסקים ברחבי העולם פועלים כבר כמה שנים במסגרת וואצאפ לצורך תקשורת עסקית, עם לקוחות, ספקים ובתוך הארגון. הדרישה לשימוש באפליקציה הפופולרית בא מהשטח ולכן, עסקים שרוצים להשאיר בקדמת הבמה, מאמצים את השימוש באפליקציה לצרכים ארגוניים.
אבל נפח הולך וגדל של שימוש בוואצאפ לצרכי שיווק, מכירה, תמיכה, שירות ואף לצורך חיזוק הלויאליות של הלקוחות לארגון, מחייב גם הפרדה ברורה בין השימוש הפרטי לבין השימוש העסקי בוואצאפ.
מי צריך הפרדת וואצאפ עסקי ופרטי?
למעשה כל ארגון שעושה שימוש באפליקציית וואצאפ לצורך תקשורת ארגונית, חייב לבצע הפרדה ברורה בין השימוש הפרטי לבין השימוש העסקי באפליקציה:
- עסקים קטנים ובינוניים המשתמשים בוואצאפ לצורך תקשורת עם לקוחות.
- ארגונים גדולים – יכולים להשתמש בוואצאפ לצרכים עסקיים, תוך ארכוב אוטומטי של כל הודעות וואצאפ שנשלחות ומתקבלות מתוך החשבונות העסקיים של העובדים.
- ארגונים ועסקים שרוצים לשמור על קשר עם משקיעים, ספקים, שותפים ולקוחות גדולים – בלי לשלוח בטעות הודעה פרטית ללקוח, או הודעה ארגונית חשובה – לחברים מהצבא.
- מעסיקים – מעדיפים להשתמש בהודעות וואצאפ כדי לשמור על תקשורת מסודרת, מהירה ויעילה עם העובדים.
- עסקים המעוניינים להשתמש בהודעות וואצאפ לצורכי שיווק.
- נותני שירותי המעוניינים לשלוח בקלות ויעילות רבה יותר הצעות מחיר והודעות שיווקיות בצורות שונות – החל בשליחת קישור לתיקיית גוגל דרייב ועד שליחת קבצי PDF, הודעות קוליות, תמונות וסרטוני וידאו.
שימושים מקובלים בחשבונות ווצאפ נפרדים על אותו מכשיר
- שירות לקוחות – וואצאפ היא כלי התקשורת העדיף על הלקוחות שלכם ולכן עסקים וארגונים רבים מעדיפים לתת שירות לקוחות בוואצאפ.
- שיווק – וואצאפ היא ערוץ שיווקי מושלם, כי היא מאפשרת קבלת פניות מלקוחות, שליחת הצעות מחיר מסמכים, מבצעים, הנחות, קישורים ועוד – כל זה אפילו בלי לשמור איש קשר במכשיר, או בחשבון גוגל.
- ארכוב הודעות וואצאפ ארגוניות – ארכוב הודעות, שיחות ומסרים הוא חובה עבור ארגונים רבים. עם מערכות ארכוב ארגוניות חכמות, קל יותר לשמור את ההודעות החשובות באופן אוטומטי, בארכיון הארגוני בהתאם לתקנים הרלוונטיים. משם אפשר לשלוף אותן בקלות בכל רגע נתון, בצירוף מידע חושב כמו פרטים אישיים של מוסר ההודעה ושל מקבל ההודעה, תאריך התכתבות ועוד.
- תקשורת פנים ארגונית בוואצאפ – אפליקציית וואצאפ היא אחד הכלים היעילים ביותר לתקשורת פנים ארגונית והיא משמשת את העובדים והמנהלים של הארגון – בין אם יש לכם הפרדה בין וואצאפ עסקי ופרטי ובין אם לא. לכן עדיף מלכתחילה לתת לעובדי הארגון את הכלי הזה, כחלק אינטגרלי מהכלים הארגוניים, לצורך שליטה וניהול טובים יותר בתקשורת פנים ארגונית.
לסיכום, הפרדה בין וואצאפ פרטי ועסקי מאפשרת לכם לנהל באופן חכם ויעיל יותר את התקשורת של העובדים במסגרת העבודה, תוך הפרדה ברורה בין התקשורת הארגונית לבין זו הפרטית. כך ניתן לשמור בארכיון ביעילות רבה יותר את ההודעות החשובות ואף לשמור על רמה גבוהה של מודעות אצל העובדים באשר לתקשורת תקנית ונאותה במסגרת העבודה.
אולי יעניין אותך גם מספר נייד נוסף לוואטסאפ